Suaziland

Home > Zwiedzanie > Suaziland
TOURandCLIMB Suazi 2016 10 0

Małe państwo z wielkim królem

Tuż pod parkiem Krugera, leży niewielki kraj o nazwie Suazi. Graniczy on głownie z RPA i na krótkim odcinku, także z Mozambikiem. Jadąc tam nie wiedzieliśmy czego się spodziewać, jednak cały czas wydawało nam się, że nie będzie tu wielu różnic w stosunku do tego co widzieliśmy w RPA. Myliliśmy się. Przed wyjazdem przeczytaliśmy tylko, że tak naprawdę oprócz świąt narodowych, które akurat teraz się nie odbywają, to w kraju tym nie ma za bardzo co oglądać. Owszem jest jakaś fabryka szkła i parę innych atrakcji turystycznych, ale generalnie to szału nie ma. Ja jednak jestem innego zdania i bardzo żałuję, że w tym kraju spędziliśmy tylko cztery godziny.

TOURandCLIMB Suazi 2016 10 1 TOURandCLIMB Suazi 2016 10 3

Suazi zrobiło na mnie naprawdę duże wrażenie. Po pierwsze, to przecudne tereny, które znacznie odbiegały od tych widzianych w RPA. Do kraju wjechaliśmy od strony miejscowości Barberton, w której to mieliśmy nocleg w przeuroczych okolicznościach natury. Przed granicą ze Suazi jechaliśmy wąską i kreta lecz asfaltowa drogą, po szlabanie granicznym już tylko szutrową ścieżką z mega dziurami. Do pierwszego asfaltu mieliśmy kilkadziesiąt kilometrów, a zajęło nam to strasznie dużo czasu i trochę nerwów wynikających z obawy o nasz mały wypożyczony samochód. Potem zaczęła się w końcu normalna droga lecz nadal bez rewelacji. Generalnie, to oprócz jednej autostrady przebiegającej w poprzek kraju, drogi są kręte po jednym pasie w każdym kierunku, w większości bez pobocza. Niezbyt to jednak przeszkadza, bo ruch tez jest niewielki, dlatego spokojnie mogliśmy podziwiać widoki. Niestety bez robienia zdjęć, bo strach się zatrzymywać na zakręcie, a zjechać nie było gdzie.

TOURandCLIMB Suazi 2016 10 4 TOURandCLIMB Suazi 2016 10 5

Zza szyb samochodu, kraj ten wydał się nam przepiękny. Urocze doliny, potężne góry, a wszystko to mało naruszone ludzką ręką, po prostu bajka. Na dodatek widok ten nie był monotonny, bo kraj ten podzielony jest na 4 regiony (dystrykty), z których każdy charakteryzuje się odmiennością zarówno kulturową, jak i krajobrazową. Naprawdę warto to zobaczyć. Druga kwestia, dla jakiej warto tu przyjechać to ludzie. Na ten temat niestety nie wiele możemy powiedzieć, bo nie mieliśmy okazji spędzić z nimi czasu, ale pomieszanie tego co wcześniej przeczytałam z tym co widziałam z okien samochodu kształtuje w mojej głowie pewien bardzo intrygujący obraz tego miejsca.

TOURandCLIMB Suazi 2016 10 10 TOURandCLIMB Suazi 2016 10 8

Przez Suazi przejeżdżaliśmy w niedzielne przedpołudnie, gdzie przy drodze roiło się od ludzi. Większość z nich odświętnie ubranych, jednak co nas zaciekawiło, to że część z nich miała po prostu ładne ciuchy a część konkretne, powtarzające się stroje. I tak w większości królowały długie białe szaty z granatowymi dodatkami (pasem, a w przypadku Pań również torebką), ale były też stroje w innych kolorach. Z pory dnia wywnioskowaliśmy, że wszyscy pewnie zmierzają do kościoła, lecz nie takiego ogromnego, który znajdziemy w każdej polskiej wsi, lecz do maleńkiego domku, gdzieś na poboczu. Widać też było, że czasami żeby do niego dotrzeć musieli pokonać dużą odległość, bez problemu sobie z nią jednak radzili łapiąc autostopa. Strasznie chciałam wstąpić do jednego z takich domków, lecz nasze ograniczenie czasowe na tą wycieczkę nie pozwalało nam na przystanki.

TOURandCLIMB Suazi 2016 10 9 TOURandCLIMB Suazi 2016 10 7

Ludzie tu raczej żyją biednie, lecz podobno są całkiem szczęśliwi. Wydaje mi się, że wynika to z ich tradycji, które sumiennie kultywują i szczycą się nimi na każdym kroku. Także na granicy dostaliśmy broszurę informacyjną, mówiącą co możemy zobaczyć w Suazi oraz dokładnie wprowadzającą nas w tajniki ich kultury. Niestety to co przeczytane i zobaczone, to zupełnie coś innego niż to co przeżyte, a żeby przeżyć coś w tym niezwykle ciekawym świecie zwyczajnie nie mieliśmy czasu. Podczas przygotowania naszej wyprawy do RPA nie poświeciliśmy Suazi praktycznie żadnej uwagi, a szkoda. Bardzo żałuję, że nie mieliśmy okazji poznać ludzi tu mieszkających i wysłuchać ich historii, mam nadzieję, że kiedyś jeszcze będę miała szansę to nadrobić.

wrzesień 2016

Kliknijcie w poniższą reklamę, przybliży to naszą następną podróż Dziękujemy! 🙂

• http://justpointofview.weebly.com justpointofview.weebly.com

Bardzo ciekawe tereny!

• http://www.smiley-project.pl/ Smiley Project

Wygląda na rzeczywiście fascynujący region. Na razie planuję wycieczki do Afryki, ale mam nadzieję, że w przyszłości tak 🙂

• http://frugru.pl Fru

Bardzo fotogeniczna kraina 🙂 To zdjęcie mi się strasznie podoba: http://tourandclimb.pl/wp-content/uploads/2016/11/TOURandCLIMB-Suazi-2016-10-9.jpg

• Kasia Makarska

Oj chciałabym pojechać w takie miejsce. 🙂