Kurtka watowana Hybrid Sprint SIMOND

TOURandCLIMB kurtka 01

Kurtka to jedna z najważniejszych rzeczy w naszej garderobie. Jednak ich rodzajów mamy całą masę i zanim zastanowimy się nad konkretnym modelem, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki rodzaj kurtki jest nam potrzebny. Niektóre są wszechstronne, chronią przed deszczem, wiatrem i chłodem. Inne specjalistyczne i świetnie działają przeciw jednej z wyżej wymienionych niedogodności. My preferujemy te drugie. Kurtka, którą testujemy, jest przede wszystkim warstwą termiczną i jako taką wstępnie ją potraktowaliśmy. Przeczytajcie naszą opinię o testowanej kurteczce, która wg producenta przeznaczona jest do alpinizmu i skituringu. My testowaliśmy ją podczas wspinaczki w naszych ukochanych polskich Tatrach.

KURTKA WATOWANA HYBRID SPRINT SIMOND dostępna w sklepach Decathlon

TOURandCLIMB kurtka 13

Po otwarciu przesyłki z kurteczką wydała mi się ona strasznie lekka i delikatna, więc od razu ogarnęły mnie wątpliwości, czy aby będzie wystarczająco ciepła. Szybko przymierzyłam, leżała wyśmienicie. Miły w dotyku materiał od razu przypadł mi do gustu. Jedyną wątpliwość wzbudził we mnie kaptur. Bardzo cienki i nieocieplony, ciekawa jestem, jak się sprawdzi. TOURandCLIMB kurtka 8

Na podejście do Morskiego Oka, mimo silnego wiatru, okazała się zdecydowanie za ciepła, czyli jest dobrze. Po dotarciu do schroniska zostało nam jeszcze sporo popołudnia, więc zadecydowaliśmy o szybkim wspinaczkowym wypadzie na Mnicha. Pogoda mało przyjemna, zaczęło mocniej wiać. Czas założyć kurteczki. Od razu zrobiło nam się ciepło i okazało się, że świetnie chronią od wiatru. Gdy podejście stało się bardziej wymagające, a nam nie chciało się ich na końcówkę zdejmować, to pomimo wysiłku nie przegrzaliśmy się, czyli dobrze oddychają. Pod ścianą wiatr i zimno, dlatego postanowiliśmy zostać w kurtkach i w nich się wspinać. Tu odkryliśmy największą wadę i zaletę kaptura. Wadą nie okazała się, jak pierwotnie myśleliśmy, jego izolacja, gdyż po założeniu go od razu zrobiło mi się w nim ciepło, jednak nie mogę założyć go na kask, co wielu osobom może przeszkadzać i przy takich zmiennych warunkach jak przy wspinaniu jest problematyczne. Natomiast to, co jest wadą, jest też zaletą, gdyż przy bardzo kiepskiej pogodzie kaptur można włożyć pod kask, gdzie non stop przyjemnie nas grzeje i w ogóle nie przeszkadza. W temacie „kurtka i uprząż” ja preferuję włożyć kurtkę w uprząż, tak żeby nic mi nie wystawało, tak też zrobiłam i było mi całkiem wygodnie. Jak można zauważyć na filmie, Tomek nosi kurteczkę na wierzchu. Tu wykorzystał odpinany z dołu zamek i dolny zatrzask umożliwiający wysunięcie łącznika. Bardzo mu się ta opcja spodobała. Przy samym wspinaniu było nam bardzo wygodnie. Kurtka nie ograniczała naszych ruchów i mimo iż w wielu miejscach ocieraliśmy się o skałę, a materiał kurtki wygląda na cienki, to ku naszemu zdziwieniu nie znaleźliśmy na kurtce żadnych uszkodzeń. Tak też było przy wielu kolejnych wspinaczkach, a kurtka dalej cała i ładna. Specjalnie użyłam słowa ładna, bo po wielu dniach wspinania nie znalazłam na niej ani śladu brudu, nie wiem jak to możliwe, ale nawet na mankietach nie było brudu, chociaż zrobiły się niewielkie zmechacenia. Wracając do dnia pierwszego, kiedy to na drodze nie dość, że był zator, to jeszcze zaczęło padać. Trzeba było działać szybko, dlatego dość długi czas na stanowisku zjazdowym, zjazd i zejście na szlak spędziłam właśnie w tej kurteczce (z pośpiechu i lenistwa nie chciało mi się zakładać przeciwdeszczówki). Tu kolejne zdziwienie, bo kurtka, mimo iż dosyć porządnie zmokłam, to nie przemokła, nadal grzała, chroniła przed wiatrem i bardzo szybko wyschła.

TOURandCLIMB kurtka 2
TOURandCLIMB kurtka 11
TOURandCLIMB kurtka 4

Po tym pierwszym dniu kurtkę od razu pokochałam i wiem, że będę ją miała zawsze przy sobie. Jest mała, lekka i praktyczna. Jedyne, do czego mogłabym się przyczepić, to dane producenta podające, że kurtka jest odpowiednia do zerowej temperatury. Mnie przy około 5 stopniach, pomimo polaru, było w niej już trochę za chłodno, ale pewnie miał na to wpływ też silny wiatr i duża wilgoć w powietrzu. Poza tym wszystko na plus. TOURandCLIMB kurtka 12

Reasumując: Kolorystyka bardzo przyjemna i mimo iż kurtkę mamy dostępną tylko w jednym kolorze (niebieski dla mężczyzn, szary dla kobiet), to jest on bardzo uniwersalny i każdemu pasuje. Dodatkowy akcent kolorystyczny (pomarańczowy w męskiej, turkusowy w damskiej) dodaje kurteczce uroku. Krój omawianej kurtki jest rewelacyjny. Kurtka nie podwija się, nigdzie nie odstaje, kaptur dobrze przylega. Dodatkowa osłona na twarz świetnie chroni przed wiatrem, a przy jej nieużywaniu jest niezauważalna. Dwie zewnętrzne kieszenie są dobrze ulokowane, dodatkowa mała kieszonka przydaje się na drobne, wartościowsze przedmioty. Materiał świetnie dobrany do odpowiednich partii ciała. Podszewka: 100% poliamid, materiał główny: 100% poliamid, wypełnienie: 100% poliester, materiał zewnętrzny: 80% poliester, 20% poliuretan, klin: 94% poliester, 6% elastan, kaptur: 79% poliester, 17% poliuretan, 4% aluminium. Czyli tam, gdzie marzniemy, jest ciepła watolina, a tam, gdzie potrzebujemy swobody ruchów i regulacji termicznej, mamy cienki polar. Dodatkowo na dole kurtki i na rękawach jest wytrzymały softshell, który rzeczywiście spełnia swoje zadanie. Cena to 269,99 zł. Jak za tak idealny produkt, cena jest naprawdę niewielka. Zdecydowanie polecamy.

Poniżej prezentujemy kurtki w "warunkach bojowych" podczas wspinaczki w Tatrach

Was to nic nie kosztuje a nas przybliża do spełnienia marzeń o kolejnych wyjazdach. Prosimy, kliknijcie w poniższą reklamę. Dziękujemy! 🙂

• Dana

Dobra kurtka w góry to zdecydowanie ważne wyposażenie każdego turysty.

Dokładnie tak 🙂

• Ania in progress

Myślałam o podobnym zakupie, bardzo przydatna rzecz 🙂

Polecamy 🙂

• Trev Pit Treviski

Co do danych na temat termiki- na stronie samego simonda wersja męska ma wskazany komfort o okolicy +2 stopnie, damska ma pewnie zbliżoną konstrukcję i ilość ociepliny, więc podawana przez Deca wartość 0 stopni jest oczywistym przekłamaniem. Myślę, że w przypadku przeciętnej kobiety będzie to faktycznie 5-7 stopni.

w pełni się zgadzamy 🙂

• Maciey

Czy mogę wiedzieć, jaki rozmiar tej kurtki nosi Tomek? Mam 190 cm wzrostu i zastanawiam się, czy w L nie będą za krótkie rękawy 🙂

• http://tourandclimb.pl TourAndClimb

Tomek ma 174 cm wzrostu i rozmiar M pasował na niego idealnie. Niestety ciężko nam powiedzieć czy przy Twoim wzroście w L rękawy nie będą za krótkie :/

• Maciey

Ok, najwyżej zamówię L i XL i jedną zwrócę w salonie, gdy je przymierzę 🙂 Dzięki!

• Zuzana Plojharová

Mogę zapytać, jaki rozmiar pani? Mierzę 164 cm i decydując między S i M. Dziękuję

• http://tourandclimb.pl TourAndClimb

Ja mam 160cm i kurtkę w rozmiarze XS. Na bardzo grubym polarze jest trochę opięta, ale nie krępuje to ruchów i mi całkowicie odpowiada. Myślę, że przy 164cm S będzie lepszym wyborem, a jak nie to zawsze można bez problemu wymienić 🙂