Calp – Pinos

Home > Wspinanie > Hiszpania
Penon de Ifach, Calp

Hiszpański kurort ze skałami w tle

Dzisiejszy dzień miał być totalnie leniwy. Odpoczynek zaplanowaliśmy w nadmorskim kurorcie, miasteczku o nazwie Calpe (na północ od Alicante). Plan był prosty, powłóczyć się wąskimi uliczkami miasta, poleżeć na plaży i totalnie zrestować nasze obolałe, po intensywnej wspinaczce, ciała. Zaczęliśmy od spaceru po starym centrum miasta. Wszędzie pusto i cicho. Jak się później okazało wszyscy turyści znajdują się na deptaku i na plaży, nikt do centrum nie zagląda. Szczerze mówiąc to za bardzo nie ma po co. Jeden kościół, niby zabytkowy, ale otynkowany i pomalowany tak, że z zabytkiem nie ma nic wspólnego. Dalej parę murali na ścianach (dokładnie widzieliśmy dwa), no i główny plac miasta, który przeszliśmy jak zwykłą uliczkę prawie go nie zauważając. Dalej czeka nas spacer promenadą, tu trochę tłoczniej i piękny widok na zatokę, która kończy się olbrzymim głazem o nazwie ‘Penon de Ifach’.

plaża Calp, Costa Blanca

promenada Calp, Costa Blanca

Carrer Major, Calp

Carrer la Purissima, Calp

Calp, Costa Blanca

Jest to najbardziej charakterystyczny punkt miasta, widoczny na wszystkich turystycznych folderach. My też go już wcześniej widzieliśmy w naszym przewodniku wspinaczkowym. Na szczyt prowadzi ponad 20 dróg wspinaczkowych o wycenach od 5 do 7b. Są to wielowyciągi o długości przekraczającej 300m. Kusi nas żeby iść po szpej do samochodu i wstawić się w jakąś drogę. Drogi wyglądają naprawdę ładnie, a widoki muszą być piękne. Niestety jednomyślnie stwierdzamy, że nie mamy dziś siły na takie zabawy. Po za tym przyjechaliśmy do Hiszpanii z nastawieniem typowo na drogi sportowe, a wstawiać się w wielowyciąg bez kasku na głowie nie wypada. Na szczyt prowadzi też zwykła ścieżka turystyczna. Postanawiamy więc zrobić sobie mały spacerek, żeby cyknąć parę ciekawych fotek. Ścieżka turystyczna jest dobrze wytyczona i odnalezienie jej nie sprawia żadnej trudności. Idzie się po luźnych kamieniach, więc dobrze mieć wygodne buty (my akurat mieliśmy na nogach klapki i też dało radę). Gdzieniegdzie umieszczone są poręczówki, raczej mało potrzebne. Widok z góry rzeczywiście niesamowity. Po krótkiej sesji zaburczało nam w brzuchach więc czas wracać w dół.

widok z Penon de Ifach, Calp

widok z Penon de Ifach, Calp,

Calp, Costa Blanca

Niestety jak na kurort przystało ceny na bulwarze są bardzo wysokie, ale i tak tłumy pija i jedzą w każdej knajpce. My jednak stwierdzamy, że dla nas za drogo. Udajemy się do pobliskiego Lidla po prowiant i robimy sobie cudowny piknik na plaży. Jedzenie przerywamy orzeźwiającą kąpielą w morzu, która jeszcze bardziej zaostrza nam apetyty. W końcu, po czterech godzinach łażenia mamy zasłużony odpoczynek. Plaża co prawda nie jest tak ładna jak w Gandii, ale i tak jest fajnie.

plaża Calp, Costa Blanca

Będąc w Calpe jest wiele sektorów wspinaczkowych do wyboru. My wybieramy oddalony o około 12km ‘Pinos’. Jak dotąd jest to najlepszy sektor w jakim byliśmy w Hiszpanii, przebija nawet Montese. Skała idealna, niesamowite tarcie, a jednak skóra nie boli. Warto przyjechać tu dobrze rozwspinanym, bo wyceny dróg zaczynają się od 6b a kończą na 8b. Drogi nie są zbyt długie, bo maksymalnie 18m, ale i tak można się na nich odpowiednio zmęczyć, bo prawie wszystkie są przewieszone, a niektóre  zaczynają się małym dachem. Podejście pod skałę to około dwie minuty. Pod skałą dużo miejsca, można spokojnie piknikować. Nam się tu bardzo podoba. Zastanawiamy się też czy nie zmienić naszych dalszych planów wspinaczkowych i zamiast jechać do sektora ‘Sella’, zostać tu dwa dni dłużej. Decyzja jeszcze nie zapadła, a tymczasem wykończeni idziemy spać. Jutro kolejny długi dzień wspinaczkowy.

Widok z sektora Pinos, Calp

sektor Pinos, Calp

ściany sektora Pinos, Calp

Pinos, Calp

widok z sektora Pinos, Calp

październik 2015

Was to nic nie kosztuje a nas przybliża do spełnienia marzeń o kolejnych wyjazdach. Prosimy, kliknijcie w poniższą reklamę. Dziękujemy! 🙂

• http://tourandclimb.pl TourAndClimb

Hmmm ciekawa uwaga i na pewno to przemyślimy, chociaż tego szablonu szukaliśmy dość długo i wydał nam się najlepszy z tych które testowaliśmy 😉

• http://www.ca-lineczka.pl Mama Calineczki

Cudowne miejsce, chętnie bym tam wrociła 🙂